maandag 21 januari 2008

Off Road

Na de woestijn te bekijken en te besluiten dat het een beetje te zanderig is (kruipt werkelijk overal tussen) terug richting bergen. Ik rij naar Alnif vanwaar een mooie korte piste begint en waar m'n eerste off-road ervaring kan aanvangen. Daar aangekomen wordt ik serieus misselijk en moet overgeven, dan maar om 5 uur in bed. 'S morgens ben ik alweer beter dus kan het echte werk beginnen:



After taking a look at the desert and finding out it's too sandy (the stuff gets in everywere)I set course to Alnif where a nice little piste starts. Once there I get seriously sick and have to vomit. Early to bed and the next morning I feel a lot better and my first piste riding can start:

Het is een makkelijke piste en enkel in een droge rivier-bedding (oued) kom ik even vast te zitten.

It's a fairly easy piste with only a sandy oued to navigate.



Voor de middag ben ik in Tinehir en besluit de mooie maar zeer toeristische Todhra vallei op te rijden.

Before noon I'm at Tinehir and I could aswel go up the 'Gorges du Todhra'

Het is een ruige beklimming die 3 uur duurt en het uiterste van m'n (prille) off road kunsten vergt. De afdaling langs de vallei van de Dades duurt 4 uur en is te gevaarlijk.

It's a rough climb of 3 hours but I make it to the top, descending to the 'Gorges du Dades' takes 4 hours and is too dangerous with my experience.

Verschillende keren moet ik de rivier oversteken en dat is niet zo leuk als het lijkt, hoewel het de 10 de keer wel al beter ging.

Several times I had to cross the (same) river and that's not as much fun as it sounds, although by the 10th time it went better.

Gelukkig voor mij lag aan de andere kant een mooie asfaltweg waar ik met enkele Spanjaarden een lekkere lunch had.

Lucky for me the road from Imilchil to Kasba-Tadla was asfalted and I had a good lunch with some Spanjards.



Ben vandaag afgezakt naar het Bikershome in Ouazarzate waar ik een paar dagen tot rust kom.

Drove 400km today to get to the Bikershome in Ouazarzate where I will have some well deserved rest.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik heb alles eens goed doorgenomen en nu begint het echt wel te kriebelen om ook eens zoiets te ondernemen. Lijkt me echt wel avontuur op de moto! Ben benieuwd naar de volgende reizen.

CU soon

EriX